Google Apps – pro vývojáře ideální

Při nedávnem přerodu mého emailu na vlastní doménu jsem se rozhodoval zda-li mám využít služeb Google s jejich balíčkem Google Apps a nebo přejít pod křídla korporátního Microsoftu (což se nakonec stalo). V podstatě jsem se při tom ani nerozhodoval podle faktů, ale chtěl jsem mít email spravovaný stejnou společností díky, které mi funguje moje PC. Funkce nehráli roli. Objektivní pohled na věc jsem pochytil až o několik dní později. Protože jsem se rozhodl využít Google Apps pro email na naše vývojářské studio Emerson Games. A dobře jsem udělal. Google Apps ačkoliv se tak pro někoho netváří, je spíše vhodný pro větší počet lidí na jedné doméně. Pro firmy, vývojářské týmy a podobně. Které musí být neustále on-line, mít své dokumenty kdykoliv přístupné, svůj email rychlý a přehledný a tak podobně. Napoti tomu jsou služby Admin Center od Microsoftu určené spíše jednotlivcům.

Google Apps nabízí zejména email, ale spousty dalších služeb. Tou hlavní je Google Docs, což je kancelářský balík (Office) na internetu a funguje pomocí prohlížeče. Mezi jeho hlavní výhody je, že dokumenty můžete sdílet a v reálném čase upravovat se svými spolupracovníky. Další službou je kalendář, který vás třeba může upozornit na nadcházející akci pomocí SMSky. A pak samozřejmě nesmím zapomenout na Google Talk, komunikační software, který funguje i v prohlížeči. Veškeré služby Google Apps jsou velice přehledné, bez veselé grafiky, bez propracovaných obrázků a pestrobarevného designu. Hlavní roli hraje přehlednost, rychlost, stabilita.

A když nyní mrkneme právě na Microsoft Live Admin Center, tak ten nám nabízí taky email (to je pilíř obou služeb) a dále Space (tedy vlastní webové stránky), úložistě 5GB, sdílenou fotogalerii a trošku softwaru na prohlížení fotek, vytváření filmů přes nový movie maker ale hlavně a především Live Messenger. Ten je se všemi službami přímo provázaný. Hlavní roli přitom hrají zejména novinky mezi kamarády. Všechny služby Live jsou postaveny na přátelích, jejich blozích, stránkách, sdílených fotkách apod.

Tudíž jsem se nakonec rozhodl správně – na svůj osobní web pazderka.cz používám právě Live Admin Center. Na emersongames.cz používáme všichni Google Apps a rozhodl jsem to myslím správně.

Následuje sada obrázků z Google Apps, které jsem nafotil. Obrázky z Microsoft Live Admin Center jsem nedávám, jelikož tento článek měl být původně jen o Google Apps :).

mail

 dokumenty

2 Responses to Google Apps – pro vývojáře ideální

  1. Miroslav says:

    To upozornění přes SMS zprávy zní jako hodně velké lákadlo oproti Microsoftu

  2. Štěpán says:

    Musím se přiznat, že já to nevyužívám. Tuhle informaci mám z jednoho eventu pro novináře, kde jsem Google Docs prezentoval. Google Calendar prezentoval někdo jiný, který tam tohle taky zmínil. Zkus a uvidíš 🙂

Zanechat Odpověď

