Jak se snažím bojovat proti ICQ

icq Nedávno jsem vedl s jedním svým kamarádem na WLM (Windows Live Messenger) poměrně vášnivou diskusi na téma ICQ a protokolu Oscar. Můj názor na ICQ klienta a na chování AOL je asi všem jasný – nesnáším ICQ a všechno s ním spojené. V podstatě jej považuji za reklamní program, který umí chatovat. Nechápu tedy proč už konečně „neumře“.

Když se na to podíváme čistě fakty. ICQ je plný nejen ošklivé a naivní grafiky, ale také flashových reklam. Dělá bordel v PC, ne vždy funguje tak, jak má a nenabízí vůbec žádné převratné funkce. Naproti tomu WLM je vybaveno nejen skvělými funkcemi jako sdílení souborů a propojenost na live.com, ale je také dobře naprogramovaný. WLM klient my skutečně ještě nikdy nespadl a nedělal, co nemá. Grafiku má, oproti ICQ, úhlednou a také velice jednoduše nastavitelnou.

Proč tedy většina Čechů stále „jede“ na ICQ je pro mě trošku s podivem, ale asi to bude celou to provázaností. Okolo sebe denně slyším jen „máš ICQ?“, „Dej mi svoje ICQ“, „Tak zítra na ICQ“. ICQ v podstatě přežívá jen proto, že lidé jsou furt navyklí ho používat a bojí se switchnout na jiný program. Je to jako jeden velký provázaný řetěz. „Ale až to rupne, bude to velký.“ Jedna polovina ho používá, protože ho používá polovina druhá. Já jsem to zhruba před třemi měsíci vzal naprosto radikálním způsobem a jednoho dne ICQ zavřel a znovu neotevřel. A nemám důvod se k němu vracet. ICQ klienta svou náročností, flashovými reklamamy, Xtraz, tZers apod. řadím zkrátka mezi viry.

Řada uživatelů ICQ by mi řekla: „Tak použij Mirandu nebo QIP“. Jenže já nechci program, kde posílání souborů funguje jednou za rok a aby mi fungovalo teď, musím si stáhnout nejnovější Addon. Chci zkrátka kvalitního klienta.

Od té doby před třemi měsíci jsem byl požádán mými spolužáky, jestli půjdu na ICQ. Řekl jsem jim, že ICQ nepoužívám. Že používám jedině WLM a poradil jim jak na to. Byli sice naštvaní, ale nakonec si Microsoftí kecálek stáhli. A byly naprosto v úžasu. Vlastně po pěti minutách měli na všechno stejný názor jako já.

Vím že si tímhle chováním znepřátelím spousty uživatelů ICQ a mezi nimi spousty mých kamarádů, ale zkrátka a dobře já už funguji jenom na WLM a maximálně na gTalku. A vyzívám všechny aby také fungovali jen na WLM. Je to souboj Davida s Goliášem, ale myslím, že je lepší takhle „nasrat“ pár lidí a donutit je kvůli sobě si alespoň založit Live.com účet, než nedělat nic.

One Response to Jak se snažím bojovat proti ICQ

  1. Matěj says:

    ICQ je bohužel v českém světě IM to samé jako Windows v českém světě OS. ICQ = chatování na internetu (dříve Xchat ;-)), OS = Windows = eventuelně počítač. Téměř nikdo z kamarádů a známých (kromě přítelkyně a rodiny – včetně mého linuxového bratra!) nepoužívá MSN (Windows Live). ICQ jsem přes svátky téměř nezapnul a jsem rád (nicméně používám QIP, ne oficiálního klienta ICQ – to je vyloženě odpadek, ne program).Nikoho ale přesvědčovat nehodlám, protože jsem pochopil, že to obvykle nemá smysl – lidi si stojí za svým ICQ. Pak je tu pár "bláznů" do Jabberu (event. GTalk), ale to je vše.

Zanechat Odpověď

