Můj strach a jejich hnus online

Vypůjčím si nadpis z článku z jiného blogu. Žádný jiný a výstižný mě totiž nenapadl.

Občas po reinstalaci systému a následné instalaci antiviru, firewallu, anti – spyware mě napadá myšlenka, proč muselo vzniknout tolik tun obranného softwaru. Abyste rozuměli, nemám rád představu uhrovatého linuxové puberťáka, který se prostě rozhodl, že dnes vytvoří nějaký další podělaný software, který bude zase několika dalším lidem okenkářům znepříjemňovat práci. Nevím proč se tak děje. V současnosti máme počítače nejméně 30x lepší než před deseti lety – instalace nových verzí anti-hnusového software, však výpočetní sílu naší techniky posouvá zase zpět. Napadá mě kolik práce mají velké týmy vyvíjející antiviry, antispyware, firewally. Napadá mě kolik práce mají vývojáři Windows aby okénka byla ještě stabilnější a nedala se tolik napadnout. Napadá mě kolik práce mají obyčejní BFU se sháněním nějakého IT pro, který by jim zreinstaloval systém. Tolik lidí má tento den zabraný naprosto zbytečnou prací – někde něco opravují, nastavují, reinstalují – a ti všichni jen proto, že si nějací pitomci řeknou, že udělají škodlivý software.

Abyste rozuměli – jsem programátor. Vir bych udělat dokázal. Ale neudělám. Proč? Protože nemám potřebu zbytečně kazit spoustě dalším lidem tenhle den.

Zanechat Odpověď

