(Ne)utíkejte – přichází 64bitů

Opravdu se někdy nestačím divit, tomu, co všechno je schopna tato společnost zavrhnout dřív, než si to vůbec osahala. Přerod na 64bitovou architekturu, bude asi jedním s hlavních historických zápisů do počítačových učebnic tohoto desetiletí. Vyvolává skutečně mnoho otazníků – a s otazníky se rodí fámy a mystika.

Osobně používám na svém hlavním domácím desktopu 64bitové Visty a nemohu si je vynachválit. Spustit jdou všechny 32bitové aplikace (na software těsně pracující s jádrem na ringu 0 už byly vydány veškeré patche) a pokud nemáte vyloženě, ale opravdu vyloženě, prehistorický hardware, nemusíte se 64bitů bát ani omylem. Dřív nebo později do toho stejnak spadnou všichni, tak nebuďme líní a pojďme vstříc evoluci.

Nebojte se 64bitů. Nikdy to nebylo tak husté, jak to vypadá. 😉

12 Responses to (Ne)utíkejte – přichází 64bitů

  1. Matěj says:

    Štěpáne, nerad s Tebou nesouhlasím, ale poměrně dlouhou dobu jsem 64-bitové Windows Vista používal a nebylo to tak růžové, jak píšeš. Je opravdu hodně aplikací, které pod 64-bit Vistou nejedou, samozřejmě obvykle freeware nebo hry. O hry mi nijak dramaticky nejde, ale o freeware ano. Leč – pakliže jsi, jak ten, jehož jméno se nevyslovuje říká, "profesionál", 64-bitovou Vistu asi uvítáš, ale dokud nebude dostatečná podpora, 64 bitů pro mě nemá smysl. Bohužel.

  2. Štěpán says:

    Konkretizuj ten freeware, prosím. Jinak hry mi jdou naprosto všechny.

  3. Miroslav says:

    co třeba nejde za freeware pod 64bit? na desktopu mám 64bit XP, místy mám problém, že tenhle systém je na jádru Win2003 server, ale u vist už tohle není, navíc dost freeware věcí má 64bit verze, viz. takový 7-zip a další

  4. Vladimír says:

    Matěj myslím na tohel téma psal někdy loni příspěvek na blog…Já mám zatím tvrdošíjně WinXP PRO EN SP2 32bit…visty 64 bit jsem chtěl, ale po začátečních problémech vist obecně si počkám na 7 a svůj další domácí komp 🙂

  5. Jiří says:

    Mám Visty. Mám 64 verzi. A taková televizní karta, a k ní dodávaný software TVCenter Pro mi na nich neběhal. Čekal jsem, že po roce se situace zlepší. Ale ani taková společnost jako Pinnacle, nemá podporu pro moji tel. kartu. Psal jsem jim nedávno, jestli vůbec někdy podpora bude. Nikoliv

  6. Vladimír says:

    JE: jo, tv tuner může být přesně ten problém. Mám Pinnacle a ten jejich zasr…..ehm,software chodí jen po velkym přemlouvání na 32bit systému. Na druhou stranu Visty mají vlastní Media Center – v tom ti to nechodilo?

  7. Matěj says:

    Štěpán: Jinak, teď jsem si po sobě četl můj původní příspěvek – nechtěl jsem Tě tou poznámkou o RH nijak napadat, jen to, možná, špatně vyznělo. Myslel jsem tím to, že pokud používáš převážně profesionální placené aplikace nebo aplikace od MS, problémy, pokud nejde o ovladače, nemáš. Ale ovladače zase souvisí s cenou hardwaru.

  8. Jiří says:

    VL: V MC to šlape v pohodě, proto mají ovladače, ale aby upravili ten jejich soft (TVCenter Pro), tak to ne. Páni musejí být důležití a TVCenter Pro fachá už jen s novými tůnery 😉 (a nebo s 32bit Vista a XP). A přitom ta moje 310i není stará. Pěkně mě s*rou. Pokud to šlape v MC, tak nepotřebuju TV Center, jak jsi pochopil, jenomže na ten jejich TVCenter mám pěknej dálkovej ovladač. Taky je vtipný, že mi mladík ze servisu českého distributora pro Pinnacle poradil stáhnout si beta verzi. Sem ji stáhl, vložil svůj právoplatnej licenční klíč, a program tvrdil, že je neplatný. Juknu tdy na net, a ten klíč, co mám doma na CD přímo k TV kartě, je všude napsanej na netu. Tak to nechápu 😦 A teď babo raď

  9. Štěpán says:

    @MT: V případě podporovanosti různého softwaru se jedná o kouzelný kruh. Pro Visty 64bit nikdy nebude ze stran výrobců softwaru dostatečná podpora, dokud nebude 64bitová Vista více rozšířená.Nejvíce na to pak doplácejí výrobci skutečně kvalitního softwaru, kteří by možnost adresovat více jak 4GB ram rozhodně uvítali.V případě nefunkčnosti některých aplikací na 64bitových vistách to není chyba programátorů Vist, ale chyba líných programátorů. Skutečně za to nemůže Vista ale programátoři aplikací. 😉

  10. Vladimír says:

    JE: tak to máš stejnej začarovanej kruh jako já – karta by chodila i jinde, ale ten ovladač chodí jen v debilním Pinnacle MC 😦

  11. Vladimír says:

    ŠP: no a to je základ problému – systém nemám kvůli systému, ale protože musím mít něco, na čem mi poběží aplikace…a ty jsou pro mě důležité. Takže z pohledu uživatele vyhrává ten OS, kde mi chodí moje aplikace…jinak s tebou co se týče líných programátorů zcela souhlasím 🙂

Zanechat Odpověď

