Nová Opera je skutečně luxusní

Poslední verze Opery – s přídomkem Beta je skutečně luxusní. Desátá verze nabízí věci, o kterých se mi jen snilo – zejména synchronizaci nastavení celé Opery mezi více počítači. Jsem děvka – dokonce jsem zašel až tak daleko, že jsem si desátou Operu nastavil jako výchozí prohlížeč a učinil s ní objednávku HTC Touch HD, které mi zítra dovezou kluci od PPL. Těším se na něj jak malej Jarda :).

Začíná mi být celá ta aféra okolo dezintegrace IE v instalaci Windows 7 docela ukradená a Opera se svým zajímavým Opera Unite a Opera Link velmi sympatická – jediné co musím oželet je absence mnou tolik oblíbeného LastPass :(.

16 Responses to Nová Opera je skutečně luxusní

  1. Hynek says:

    No to, že ve Windows 7 už nebude přednainstalovaný IE jako standard je podle mě správný krok, vzhledem k znevýhodnění ostatních prohlížečů jako Opera, která si pozornost jistě taky zaslouží.

  2. Štěpán says:

    To je na větší diskusi – potažmo až na flame. Musíš brát v potaz, že operační systém je operační systém – je to majetek nějaké společnosti a je na jejím uvážení co si do čisté instalace zaintegruje.

  3. Vladimír says:

    Opera u mě skončila….definitivně…Nehodlám podporovat neschopnou firmu, která se chce zviditelnit na úkor úspěchu konkurence…

  4. Štěpán says:

    To je pěkné – ale když někdo dělá kvalitní produkt, upřít mu to nemůžeme. A nesnažte se někdo tvrdit, že o kvalitě produktu svědčí jeho používanost.

  5. Vladimír says:

    To neříkám, ale kdo jim dává právo určovat, co bude dodávat konkurence? Proč je Opera tak neschopná a třeba neobchází jednotlivé prodejce a nenabízí jim různá školení zdarma, benefity atd, když budou Operu dodávat předinstalovanou? To je přesně to, čím si získává trh MS….

  6. Štěpán says:

    Protože na to nemá peníze? Dobře – to je asi její problém.Ano, máš pravdu. Opera Software je zlá společnost, ale Opera jako taková je super 🙂

  7. Vladimír says:

    Štěpán: jasně, je to její problém….Proč nemá peníze? Protože nemá prodeje. Proč nemá prodeje, když má kvalitní produkt? Má na hovno marketing…kterej stojí peníze. Z toho je jen jedna cesta – věřit vlastnímu produktu, jít do rizika, na kampaně si půjčit a udělat ten marketing…a ne jít plakat pod křídla většího kamaráda s tím, že "hele, tamhleti jsou zlí, vydělávají víc než já!"

  8. Štěpán says:

    Vždyť ano 🙂 Ale browser je prostě super.

  9. Lukáš says:

    Souhlasím s VL.

  10. Matěj says:

    Ad IE, Opera a Windows – ze situace nejsem nadšený, řešení, které navrhuje Opera a EK se mi nelíbí, ale onu aféru jako celek naprosto chápu. Nemít za sebou (pouhý) rok na ekonomce, díval bych se na to stejně jako vy, ale už bohužel nemůžu – trh musí fungovat na bázi konkurence. Čím je větší konkurence, tím lépe se de facto má zákazník. Pakliže na trhu existuje monopolní hráč (v tomhle případě to tak zcela neplatí a je to spíš oligopolní konkurence či nedokonale konkurenční prostředí s velmi dominantní firmou v čele s velmi dominantním produktem), už pro něj prostě platí "jiná pravidla". Je nepřípustné, aby tato firma těžila na jiném bojišti z toho, že na jednom bojišti nemá konkurenci – tím, že MS bundluje IE k Windows (a další software), využívá úspěchu Windows k distribuci svého dalšího software. A jelikož je tím "trh" s prohlížeči silně ovlivňovaný (a nejedná se o zanedbatelný trh), nějaká antimonopolní páka zasáhnout musí. Dál už to nechci rozpitvávat ;-).Jinak ohledně Touch HD – dobrá volba, myslím.

  11. Štěpán says:

    Určitě sem zítra sepíšu své zážitky – přeci jen to bude moje první MDA či jak se tomu říká a dosud jsem fungoval jen na klasickém (shit)mobilu.

  12. Vladimír says:

    já si mocně brousím tesáky na ten Touch Pro 2 🙂 ale až na podzim trochu padnou ceny…

  13. Štěpán says:

    Ale kdepak na podzim – začíná léto a proto chci svůj nový telefon všude ukazovat a chlubit se s ním na veřejnosti. 🙂

  14. Matěj says:

    Touch Pro 2 bude (je) pecka, to je jasný, ale oproti Touch HD… no… přijde mi, že nové modely jsou tak trochu zbytečné, když se de facto jedná jen o upgrade TouchFlo 3D na verzi 2, která bude/je už dostupná i pro ostatní zařízení neoficiální cestou. Pak je tu samozřejmě ještě oficiální upgrade na WM 6.5 na podzim, ale to je stejná situace – letos mne HTC trochu zklamalo, ale Touch Pro 2 svůj smysl má, Diamond 2 už skoro vůbec… IMHO

  15. Anthony says:

    No, také slintám a čekám na Touch Pro 2 – velké rozlišení a integrovaná klávesnice… těším se, až se obejdu bez notesu. Mno, ale taky jde o to, jak budou vypadat WM 6.5…

  16. Matěj says:

    Anthony: Tak o WM 6.5 se ví a testujou se už drahnou dobu. Finální verze by podle všech náznaků již měla existovat, teď se jen čeká na to, až ji OEM výrobci integrují do svých zařízení, resp. až to vyladí. Jinak na WM 6.5 se moc těším. Zatím jsem ale neměl odvahu je zkusit.

Zanechat Odpověď

