Zážitky s HTC Touch HD

Jak čtenáři mého předchozího příspěvku vědí, jsem už pár dní šťastným majitelem HTC Touch HD – telefonu, který splnil veškerá má přání a očekávání. A tak jsem se rozhodl, že zkusím své první doteky koncipovat do jednoho článku.

Prvně je třeba říct, že HTC Touch HD není telefonem pro každého. Ačkoliv se výrobce snaží tvarem a designem konkurovat Apple iPhone, operační systém je vyloženě softwarem pro labužníky a lidi milující Windows – tedy pro nás. Apple iPhone je ve skrze hloupý telefon, který je však díky tomu všemu naprosto skvěle ovladatelný a to mu nelze upřít. Neumí spousty věcí – jako třeba multitasking, nicméně i tak je iPhone vynikající telefon především díky svému displeji a technologii kterou je vyroben. Při ťukání na HTC Touch HD je třeba dbát na silnější stisk a větší pozor – iPhone je na ovládání přeci jen intuitivnější přístroj – nicméně i tak je pro mě HTC Touch HD mnohem lepším strojem než jablíčkový telefon.

image

Windows Mobile jsou svým způsobem operačním systémem pro geeky, které zajímá jak mohou nastavit používané šifrování připojení na wifinu, či kteří se rádi hrabou ve správě operační paměti apod.

Při používání iPhone nic takového není třeba, při používání Windows Mobile si budete ale na mnohé zvykat. Jen fakt, že potvrzovací tlačítko OK se zobrazuje v horním pravém rohu je sama o sobě oproti Windows dost veliká změna. Tlačítko X na ukončení aplikace překvapivě aplikaci neukončí, ale skryje ji do pozadí. Skutečné vypnutí aplikace lze buďto nastavit, či dlouze podržet ono Xko.

Multitasking je pro telefon dost velký přínos. V libovolném okamžiku v Opeře můžete přejít na stránku Domů s tím, že nahrávání nové stránky vám poběží na pozadí. iPhone se bude muset bez této technologie obejít – ten v podobném případě načítanou stránku pozastaví a vrátí se k ní až při zpětném přechodu k Safari.

V souvislosti s browserem je potřeba říct ještě o řadě dalším vylepšení – Opera dokáže stahovat klasické soubory, dokáže otevírat odkazy na nových záložkách, ukládat obrázky z webové stránky apod. Zrovna tyto tři funkce mi na iPhone strašně chyběli. (a pokud tam jsou, nebijte mě – možná jsem je přehlédl)

Inteligentní Total Commander CE dokáže z vašeho telefonu navázat dokonce FTP připojení na vzdálený server – lahůdka. Webový vývojář tak může upravovat web třeba při jízdě autobusem.

Synchronizace je jedním z důležitých faktorů zařízení s Windows Mobile – na telefonu byl předinstalovaný Live Messenger. Neváhal se a připojil jsem se. V mžiku jsem tak mohl chatovat se svými přáteli, ale co víc, jelikož služby email ženu přes Live Custom Domains, do telefonu se mi naházeli všechny mé maily z účtu, který mám zde na Live a dokonce se provedlo to samé s kontakty. Všechny lidi z Live teď mám v klasických kontaktech – ti kteří mají na svém Live ID vyplněný telefon jsou mi hned dostupní jako běžný telefonní kontakt – onen kontakt však obsahuje i email, bydliště a všechno co o sobě daná osoba sama vyplní. Pokud to nevyplnila ona, může to uživatel v rámci paměti telefonu udělat za onu osobu. To skvělé je ovšem i to, že jakékoliv změny, které na svém Live ID váš přítel udělá později, například si změní telefonní číslo, se ihned promítne i do paměti telefonu. Budeme jednou žít v době, kdy se o telefonní čísla nebudeme muset starat a všechno bude hnáno přes Live ID? Taková představa je určitě pěkná.

S telefonem mám ale i několik negativních zážitků. Předně je to zaseknutí Touch FLO – to má jak kdy potřebu prostě zatuhnout, tlačítko Start apod. však funguje dále.

Dále je to pomalost všeobecně – říkejte si co chcete, ale Windows Mobile je prostě pomalejší OS než iPhone OS. Určitě je to daň za displej s vyšším rozlišením a více funkcí nebo se bude opakovat historie Windows 7 a nová verze operačního systému pro mobily bude překvapivě bleskově rychlá se všemi funkcemi co měli předchozí OS.

Shrnutí?

iPhone je super telefon. Umí všechno co smrtelník chce, HTC Touch HD je zařízení spíše pro Geeky a lidi na špici. A jelikož jsem Geek, svých patnácti tisíc korun nelituji ani v nejmenším a jsem spokojeným uživatelem skutečně dobrého telefonu nebo spíše malého počítače do kapsy! 🙂

Článek by jistě mohl popisovat více, ale to bych ho psal ještě zítra. Na případné dodatky nechávám k dispozici komentáře.

3 Responses to Zážitky s HTC Touch HD

  1. Lukáš says:

    "Hele, mě se ta fotka ztratila…to iPhone neumí!"

  2. Štěpán says:

    HTC to taky neumí – jediný kdo to umí je asi tvůj stroj 🙂

  3. Lukáš says:

    Můj stroj tuhle funkci taky postrádá, jelikož postrádá i foťák 😉

Zanechat Odpověď

