A co OST?

Člověk za svůj život asi prochází určitými hudebními fázemi. Co fáze, to jiný styl muziky co poslouchá. U mě bylo fází zatím asi 5 – ne že bych za každou fázi poslouchal jen ten určitý žánr, skupinu apod. ale věnoval jsem se mu více než těm ostatním. Nicméně ať už jsem poslouchal v každé fázi něco jiného, vždy jsem poslouchal na pozadí toho všeho i filmový soundtrack – jemný, pomalý, promyšlený, ale i drsný, rychlý, uřvaný a hlavně a především – bez textu. Filmový soundtrack je tím charakteristický – kvalitní filmový soundtrack je instrumentálka.

1784

Nightwish mohou být sebevíc romantičtější, Rammstein sebevíc tvrdší, 50 cent sebevíc hip-hopovej ale Hans Zimmer, Jerry Goldsmith, Harry Gregson-Williams, John Williams, Jahn Barry, Ramin Djawadi, James Horner, Michael Giacchino, Michael Kamen, Trevor Rabin, Yann Tiersen a pár dalších jsou prostě někde jinde. Možná je to jen můj pocit, ale oproti ostatním létají tihleti v hudebním nebi a ostatní jsou oproti nim tak maličcí jak naše republika v očích amerických armadních generálů.

Zkrátka: Nikdo ještě nevynalezl lepší druh muziky než je filmový soundtrack.

10 Responses to A co OST?

  1. Vladimír says:

    jj,hudebni vkus se meni…ale Ivana Mladka posloucham asi od sedmi furt…"Joozin z baaazin…" 🙂

  2. Štěpán says:

    Jóžin z Bažin je nezapomenutelná legenda! 🙂 Ten tu bude i když mi už ne.

  3. Jiří says:

    JJ, soundtracky :-)Aktuálně: kolem 100 alb

  4. Štěpán says:

    Co tam všechno máš prosímtě?

  5. Petr says:

    JE: Licence v pořádku?

  6. Jirka says:

    PV: Audio/video není software 🙂

  7. Petr says:

    JP: Software to není, ale všichni víme na jaký termín legální kopie díla pro vlastní potřebu jsem myslel 😉

  8. Jiří says:

    PV: – jistě, pro "vlastní" potřebu ;-)ŠP: http://sux.cz/c4bbSbírat jsem to začal cca před rokem, kdy mě to chytlo, ale jinak můžete vidět, že jsem na všechny styly. Jinak třeba Lunetic si pouští dámská návštěva, takže… :-/, ale pro prdel to občas pustím taky 😀

  9. Štěpán says:

    Díky – jako tipy se to určitě hodí 😉 – jinak jaký je rozdíl mezi OST – Star Wars a OST – Star Wars všech epizod?

  10. Jiří says:

    ŠP: Minimální. Rozdíl nepoznáš. V "novějších" epizodách jsou pouze nové prvky. Pokud ovšem nejsi Hi-Instrumentalista, tak to je k ničemu, a vystačíš si jen s jedním dílem. Mě se pod ruku pouze dostaly linky, tak jsem využil situace 🙂

Zanechat Odpověď

