Microsoft Security Essentials – výborný antivirus zdarma

Microsoft už před nějakou dobou vypustil na svět betaverzi svého nového produktu. Nástupce staršího, ale placeného, Windows Live OneCare – Microsoft Security Essentials. MSE funguje na stejném jádře jako ForeFront, který je ale určen pro velké korporace. Výhodou MSE je fakt, že je zdarma (nejen beta ale i finální produkt) a nevyžaduje žádnou registraci. Prostě ho nainstalujete a fungujete.

K instalaci MSE mě donutil NOD, který neustále hlásil, že už mi vypršela doba testovacího provozu a nelze stáhnout další aktualizace. A protože na antivirus moc nedám a jeho funkčnost za až tak důležitou na výborně kvalitním jádře Windows 7 nepovažuji, rozhodl jsem se, že když už mám ten Microsoft tak rád, tak proč by mi nemohl v počítači ležet i jejich antivirus ~ čistě jako pojistka, kdyby došlo k nejhoršímu.

Zatím hlásím naprostou spokojenost – rychlost počítače porovnávat nějak zvlášť nebudu – většina lidí, včetně Radka, říká, že MSE je oproti NODu, či naprosto fašistickému Nortonu, extrémně rychlý, tak to bude asi pravda.

Zatím mohu každému jen doporučit. Integrace s Windows je samozřejmě naprosto bezproblémová.

 

image

Vynášet soudy typu: jestli se Microsoftu podaří přehodit celý trh s antiviry je poněkud předčasné. Ale zvažme fakt, že tento antivirus je rychlý, integrace s Windows je bezproblémová, je zdarma a není vyžadována registrace. Malou díru do světa by s tím Microsoft určitě udělat mohl 😉

16 Responses to Microsoft Security Essentials – výborný antivirus zdarma

  1. Petr says:

    Nevolil bych pro Norton tak silná slova. Ten software se prostě jen nepoved.

  2. Štěpán says:

    Norton má vlastní firewall a když se ti povede v něm nějaký program zablokovat, tak už ho nepovolíš. – Takže jak jinak ho nazvat?

  3. Jiří says:

    "…většina lidí, včetně Radka, říká, že MSE je oproti NODu, či naprosto fašistickému Nortonu, extrémně rychlý, tak to bude asi pravda." – aby nás jednou RH s Microsoftem v zádech neposlali do pekla 🙂

  4. Štěpán says:

    Ta věta byla míněna ironicky :o)

  5. Matěj says:

    No, až bude finální verze v češtině, určitě ho zkusím jako náhradu za AVG Free.

  6. Lukáš says:

    MG: AVG Free jsem nainstaloval potom, co jsi ho tak chválil. Odinstaloval jsem ho nějakou dobu potom, co mi v čisté instalaci World of Goo nahlásil dva trojany, a okamžitě smazal několik souborů, takže jsem musel reinstalovat hru 😦 od té doby nemám žádný antivir (na NOD mi vypršela licence).

  7. Matěj says:

    Lukáš Trefný: Nesmíš vždycky dát na to, co Matěj říká – vychází často z vlastních, pokřivených zkušeností ;-). Jinak ale s AVG Free nemám problémy, ale to je s antiviry dost subjektivní – spousta lidí nadává na Avast, přitom je pro stejně velkou spoustu OK. To samé je s AVG. NOD je ale jiná liga, leč daleko dražší, ale kdybych si měl vybrat antivir a chtělo se mi za něj v době routerů a APček s HW i SW firewally dávat tolik peněl, vyhrál by to právě on. Na MSE jsem ale zvědavý.

  8. Jiří says:

    Přesně jak říká Matěj. Až bude finální verze v CS, tak ho stejně taky zkusím 🙂

  9. Jirka says:

    Nesouhlasím s tím nortonem. V práci máme korporátní SEP MR4.0 a to je již celkem povedené (i když na HW pěkný bumbrlíček). Co se týká domova, mám Norton Antivirus 2009 (bez firewallu!) a musím říct, že funguje spolehlivě, rychle a vůbec nevím, že ho tam mám :-)Podlě mého jeden z nejlepších produktů.

  10. Štěpán says:

    @JP: Mám Norton Antivirus 2008. Firewall by v něm být neměl, přesto vždycky když spouštím nějaký program co pracuje v síti, tak na mě vyskočí okno z Nortonu jestli chci daný program povolit/zakázat. A pokud v roztržitosti klepnu na zakázat, nemohu to již vzít zpět. Nevěděli si s tím rady ani na fórech na Živě a nikde 😦

  11. Jirka says:

    ŠP: Doporučuji upgrade na NA2009. Je to úplně o něčem jiném 🙂 Pokud máš legální klíč, měl by jsi mít nárok na instalaci nové verze.

  12. Štěpán says:

    To sice mám, ale myslím, že licence mi vyprší někdy za měsíc (platí se ročně) 😦 Mno ještě uvidím. Třeba ho zkusím.

  13. Matěj says:

    S Norton Firewallem jsem měl taky podobné problémy, přestože si na něj nemůžu co se bezpečnosti týče stěžovat – jak člověk jednou něco zakázal, hroko těžko to povoloval zpět…

  14. Lukáš says:

    Tak jsem před chvílí též nainstaloval. Zatím se updatuje, takže nemůžu soudit. Nasralo jen to, že není udělena pravomoc stahovat z oficiálních stránek for this country or region (diskriminace!) takže jsem hledal jinej zdroj.

  15. Štěpán says:

    @LT: Já mám ze softpedie@JP&MG: Tak jsem tu 2009 zkusil. A po několika restartech rychle smazal. Nabíhání Windows bylo šíleně pomalé 😦

  16. Lukáš says:

    ŠP: To já taky 🙂 ale nechápu proč utlačujou několik dobrodinců kteří chtějí nainstalovat jejich antivirus.

Zanechat Odpověď

