Posílání fotek: P*sral se nejeden nešťastník

Mám jeden skutečně velký zlozvyk, který na sobě poslední dobou pomalu registruji. Málo chválím věci, které fungují a fungují dobře a naopak velice kritizuji to, co nefunguje zcela ideálně. Ve výsledku to vypadá tak, že jsem hnidopich, co nemá nic a nikoho rád. Byť jsem skutečným milovníkem Microsoftu, ukápnu tu na blog prostě vždycky něco když něco v Redmondu nejede tak jak by mělo – snažím se to občas vyvážit, ale ne vždycky se to povede. A dnešní příspěvek bude zase jen brečení.

V poslední verzi Windows Live Mailu přibyla možnost posílání fotek trošku jiným způsobem než jak jsme doposud byli zvyklí. Aby Microsoft lépe propagoval další služby, jako Fotogalerii či SkyDrive (geniální to služby a software nic proti nim) zavedl do posledního Live Mail možnost poslat fotky takovým způsobem, že se nahraje celé album na SkyDrive a pošle se jen jakýsi pěkně upravený odkaz v HTML podobě. Celé to vypadá takhle:

image

Toto nastavení působí sice efektně, ale ve výsledku nadělá víc neplechy než úžitku. Především je potřeba zdůraznit jednu věc – cílovému kontaktu na počítač neletí fotky, ale jen odkaz na službu, kterou třeba nepoužívá. To je strašný problém neboť se mu začnou otevírat fotky na nějaké webové adrese v prostředí kde dosud nikdy nebyl. Už jen při vzezření tohoto mi 9 lidí z 10 píše ať jim raději pošlu fotky jako přílohy. A to nemluvím o tom, že tyto fotky jsou Microsoftem na vašem SkyDrive kontrolovány a vlastně tak záleží na něm kdy je bude a nebude chtít někomu zobrazit. Dokonce jsem na to jednou doplatil já kdy jsem vyloženě provokativně (právě z důvodu zkoušky) kamarádovi poslal pár fotek ne zcela oblečených slečen Veselý obličej No víte jak jsem se cítil, když mi byl vypnut SkyDrive? Zcela chladně a nemilosrdně? Najednou jsem neměl přístup ani k dokumentům na Office Live ani k ničemu jinému, co na SkyDrive leželo.

Žijete si v pohodě, používáte všechen software tak jak Microsoft doporučuje. Dokumenty nahráváte rovnou z Wordu 2010 na SkyDrive, zrovna tak rozdělanou práci a prezentace a jakmile se seknete tak nemáte na příštích 42 k ničemu z toho přístup a musíte prosit technickou podporu aby vám přístup zase povolila.

Problém se slečnou je samozřejmě úsměvný. Ale pokud jste profesionální fotograf a posíláte fotky zákazníkům, tento způsob doručení rozhodně nepoužijete. Je to analogie k tomu, kdy žádná větší firma nepoužívá na průzkum návštěvnosti webu Google Analytics. Jednoduše proto, protože data neleží u nich, ale někde na cizím serveru, kde se na jejich dostupnost a zabezpečenost vůči cizím očím nemohou spolehnout na 100%.

Alba na SkyDrive mají datum expirace! Ne vážně Veselý obličej. Ty fotky tam nejsou věčně (vydrží 90 dní). Z jedné strany je to pochopitelné. Pro člověka je časem každá megabyte na SkyDrive dobrý, ale pro člověka, který ty fotky potřebuje mít k dispozici kdykoliv je tohle rána pod pás. Ale důležitá zpráva pro všechny: Dá se to vypnout.

Dostávám se ale k tomu nejdůležitějšímu. Tato novinka nefunguje každému. Párkrát se mi stalo, že jsem někomu poslal takhle fotky a on brečel, že je nemůže zobrazit. Působí to možná až fantasticky, vždyť tohle přece Live Mail řeší tím, že nabídne přístup ke složce jen člověku, který bude přistupovat z adresy, kterou do mailu vgeneroval. Inu nefunguje to tak jak by mělo a já nevím proč.  Toto si necucám z prstu. Skutečně toho lituji, ale na SkyDrive galerie se 100% nespoléhám, ale raději sázím na klasické přílohy.

Některé služby náhledové fotografie ještě interpretují jako přílohy, takže neinformovanému uživateli se může zdát, že stahuje plnohodnotnou funkci přes elegantní tlačítko Download a přitom stahuje jen 75×75 thumbnail. Smutný obličej

V takovém případě vás čeká nudné reformátování.

image

Závěr: Microsoft by si měl uvědomit, že fotky z dovolené přes Live Mail posílá asi 5% všech uživatelů. Fotky se dnes zásadně nahrávají na Facebook, kde si je mohou zobrazit všichni a hezky okomentovat nehledě na platformu. Přes mail se zásadně posílají právě věci, které nechceme zobrazovat nikde jinde a nikomu jinému. Návrhy webů, designu či jiné byznys věci nebo jen jednotlivé vtipné obrázky (tak jak to mají rády sekretářky) pro které je zas zakládání SkyDrive alb naprostá zbytečnost.

BTW: Kdo mi poradí jak tuhle blbost defaultně vypnout má u mě pivo.

Zanechat Odpověď

